tisdag 27 december 2011

Årsredovisning och bokslut

Hejsan kära läsare!

Nu har Jorunns sagor funnits i nästan ett helt år. Det har blivit en hel del noveller på den tiden, av olika slag. Den senaste är egentligen inte ens en sexnovell utan snarare ett stilexperiment. En lek med amerikansk socialrealism om man så vill. I den liksom i många andra noveller finns det inslag från mitt eget liv. Jag vet vad du tänker nu men riktigt så illa är det faktiskt inte. Så usel är jag inte. Fiktion och biografisk sanning blandas vilt på Jorunns sagor och det är bara jag som vet vilket som är vad.

Jag är väldigt glad över att responsen varit så fin från er läsare och tackar ödmjukt för att ni tar er tid att skriva en rad eller två emellanåt. Utan feeddback och tecken på liv från er hade jag lagt ned verksamheten för länge sedan. Jag förstår att det kan kännas genant att skriva kommentarer på den här typen av blogg eller att skicka e-mail till min typ av författare. Därför är jag ännu mer tacksam att ni faktiskt gör just detta.

Den som läst här länge har kanske märkt tendenser och förändringar. Jag är inte alltid medveten om dem själv men jag brukar säga att en ny inriktning inte är permanent. Det är inte för att jag är rädd att ni ska ogilla det jag börjat skriva just då. Försökte jag tillfredsställa alla smaker samtidigt skulle berättelserna inte bli bra. Jag är helt enkelt för rastlös för att skriva på samma sätt om och om igen. Den som istället läser regelbundet har förmodligen märkt en helt annan sak. Nämligen att kapitlen inte dyker upp i samma takt som de gjorde förr. Det stämmer och det finns skäl till den saken. Jag skriver inte bara snusk kära läsare.

Ett tag var det hur kul som helst att skriva erotiska noveller men efterhand blev det lite tjatigt. Därför fokuserar jag mer än tidigare på andra sorters texter nuförtiden. Den som är intresserad av mina andra texter får använda sin analytiska förmåga så gott hon kan och försöka känna igen min stil annorstädes. Jag är, som ni vet, anonym här och jag tänker fortsätta vara det. Det har jag däremot ingen anledning att vara när det gäller andra berättelser. Om du kan avslöja mig så gör det. Det är bara att skicka ett mail så erkänner jag säkert ganska snart.

Nåväl, dags att avrunda det här inlägget eftersom det ändå inte kommer läsas av lika många som berättelserna. Jag önskar dig, kära läsare, en god fortsättning och ett gott nytt år! Vi ses väl nästa år också? ;)

/B.

P.S. Till 'Somnambulist' på Lustbloggar.se; Jag är inte Jan Guillou!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar